نكاتى در مورد بعد از عمل جراحى بينى


tafakor90

salam khoshhal misham ba man bashin va jadedtaren haro begem

 

.1
بعد از جراحى شما احساس گيجى خفيفى داريد كه تا هنگام عصر یا شب بر طرف می شود و تا روز بعد ممکن است کمی خسته باشید ولی باید فعالیتهای عادی خود را شروع کنید.
2.
ممکن است صبح روز بعد از عمل كمى احساس کوفتگی داشته باشید ولی بدون ترس حرکت خود را شروع کنید زیرا برشها به خوبی ترمیم شده و فعالیتهای مختصراثری روی آنها ندارد.
3.
داشتن کمی تهوع بعد از جراحی غیر معمول نیست بخصوص اگر حرکت را سریع شروع کرده باشید.تهوع 8-6 ساعت بعداز عمل از بین می رود.علی رغم استفاده ازداروهای ضد تهوع قبل وبعد از عمل،این داروها 80% موثر هستند وشما کمی تهوع خواهید داشت درآن صورت استراحت کنید و از خوردن غذاهای سنگین پرهیز کنید ، فقط مایعات رقیق بخورید.
4.
برای شما در صورت نیاز داروهای ضد درد تجویز می شود.یک قرص ضد درد را در صورت لزوم هنگام خواب ویکی دیگرهم صبح روز بعد از عمل استفاده کنید. بندرت ممکن است 4-3 روز بعد از عمل به مسکن نیاز باشد.
5.
اگر قرمزی قابل توجه ویا تورم همراه درد یا تب بیشتر از 39 درجه داشتید به پزشک مراجعه کنید.
6.
صبح روز بعد از عمل انتظار می رود تورم صورت شما بیشتر شود لذا اگر می توانید با 2 متکا راحت بخوابید ، این کار را برای کاهش تورم انجام دهید. به هرحال مهم این است که شما خوب بخوابید (حتی با یک متکا).
7.
سعی کنید چسبی که روی بینی و صورت شما چسبیده است راتا حد ممکن خشک نگه دارید،این چسب7-8 روز بعد برداشته خواهد شد.
8.
ترشحات خونین رنگ در 48-72 ساعت اول بعد عمل طبیعی است که اکثرأ پس از 24-36 ساعت کاهش می یابد .بخاطر داشته باشید که بینی شما برای 1-2 هفته گرفته وگاهی بد بو خواهد بود.
9.
سوراخهای بینی خود راتوسط گوش پاکن تمیز (فقط قسمت پنبه ای ) كنيد و بد ون ترشح نگه دارید .
10.
از فین کردن به مدت یک ماه اجتناب کنید زیرا باعث خطر خون ریزی می شود و به همين دلیل از بلند کردن اشیاء سنگین نیز تا 10 روز بپرهیزید.
11.
اگر شما عینکی هستید از تکیه دادن آن روی بینی به مدت یکماه بپرهیزید.
12.
حداکثر تورم صورت شما صبح روز بعد از جراحی است که 3روز بعد از عمل تورم کاهش می یابد.
13.
بخاطر داشته باشید که میزان تورم در 2طرف بینی متفاوت خواهد بود حتی اگر اعمال انجام شده در 2طرف دقیقأ یکسان باشند. و نگرانی در مورد تفاوت کبودی وتورم نداشته باشید ،این کبودی ظرف 3 هفته اول پس از عمل بر طرف می شود.
14.
نواحی اطراف نوک بینی شما برای چندین هفته بی حس می شود و به تدریج بهبود می یابد بازگشت کامل حس در نوک بینی چند ماه زمان نیاز دارد.
15.
از هر گونه فعالیت شدید (که نبض شما را از 90 تا بیشتر کند) حداقل برای 3 هفته اجتناب کنید. از هر گونه ورزش تهاجمی برای 4-6 هفته دوری کنید.
16.
در کنار تغییر شکل و ظاهر خارجی بینی شما ،تغییراتی در مسیر راه هوایی نیز در بینی شما داده شده است که به علت تورم بینی ممکن است بخوبی جریان هوا را احساس نکنید. ولی نگران نباشید! بینی شما در عرض یک هفته به این مسیر جدید عادت خواهد کرد.
17.
تا زمانی که بینی شما متورم و پف آلود است از استفاده از اسپری بینی مثل فنیل افرین یا دیگرآنتی هیستامین ها پرهیز کنیدحتی اگر ترشح زیادی دارید زیرا اگر این ترشحات را درون بینی توسط آنتی هیستامین یا اسپری خشک کنید باعث انسداد بینی شما می شود و به سختی خارج می شوند


نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
شماره تماس :
آدرس سایت :
نام شهر شما :
نحوه ي آشنايي شما با ما :
عنوان پیغام:
پیغام :

ابزار تماس با ما

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت 16:29 توسط zarirazmekar| |


Power By: LoxBlog.Com